Hatalmat a népnek!?

Politikusok! Adjátok vissza a hatalmat a népnek!!!   „Még kér a nép, most adjatok neki!”      A 800 éves magyar alkotmányosság alapja, hogy a hatalom tulajdonosa a nemzetet megtestesítő nemesség, majd 1848-tól a polgársággal kiegészülve maga a NÉP. Ezt a hatalmat a nép (akk...

By: Tibor Geri

Ferenc Szabó Törűjjem?

Dékán Haas Zsuzsa Neeeeeeeeeeeeee!!!!!! :DD

Szolid Szilárd Talán nem haragszik meg érte a szerző! Az én jegyzetem hozzá: http://www.facebook.com/note.php?note_id=276998755643508

Nem kell félni demokráciától...

  Definíció: A demokrácia olyan társadalmi létforma, amelyikben a szabadságjog...See More

By: Szolid Szilárd

Ferenc Szabó Jajj Istenem! Egy ifjú diplomással vitatkozni?

Ferenc Szabó Majdnem töröltem.

Ferenc Szabó Már a jogban ifjúval.

Szolid Szilárd Akkora marhaság, amit írtam? :-D

Ferenc Szabó Nem, egyáltalán nem. De Te nem akarsz megerőszakolni az elveiddel és ez nagyon becsületes dolog.

Szolid Szilárd Lehet, hogy rosszul tudom, de van példa a törvényhozás ás a kormányzás szétválasztására, például az Egyesült Államokban, igaz hogy ott igen erős az elnöki hatalom, ami Magyarországon nem hiszem, hogy tetszene mindenkinek!

Ferenc Szabó Finomítanám ezt,Európában a kormányzás valahogy törvényhozás is,nem válik el egymástól tisztán a parlamenti többség(az adja a kormányt) és a közigazgatás,talán csak a bíráskodás. A klasszikus hatalommegosztás már nem érvényes szerintem,bár mindig hivatkoznak rá. Erre jó példa a mai magyar helyzet,ehhez képest az USA extremitás.
Az erős elnöki hatalom önmagában nem az ördögtől való,csak bizalom kell hozzá,nagyfokú bizalom, na, az itt nálunk elképzelhetetlen. Főleg akkor,ha egy választást forradalomnak kiáltanak ki. Akkor mi is lenne, ha igaz lenne ez?Megdöntenénk a tőkét? Siránkoznánk is utána.
Csak,hogy sarkos legyen e kis szöveg.

Szolid Szilárd Szerintem pont ez a baj, hogy nem válik el. Ezért gondoltam azt, hogy nagyobb az esély a függetlenségre, ha külön választják meg a kormányfőt a programja alapján! Lehet, hogy nem az a szervezet jelöltje nyeri meg, mint a törvényhozási többséget elnyert szervezet! Nehezebb helyzetek adódhatnak, de nagyobb volna a kompromisszum kényszer!

Tibor Geri Viccesek vagytok...
Szétoffoljátok az írásom, utána meg törlitek....:-(
Mindenesetre az utolsó hozzászólásom ideteszem...
@Rózsa Mihály
Ezt a hosszabb hozzászólásodat most láttam.....
Hát mit mondjak, nagyon gagyi.
Meg kell állapítsam, hogy az előző meglátásom érvényes. Fogalmad nincs arról, hogy mit jelent az, ha a hatalom a népé.
A másik variáció, hogy szándékosan adod az értetlent, amit egyébként undorító vitastílusnak tartok.

A nép hatalma nem jelent mást, mint a nép alkotja meg azt az alkotmányt, amiben a nép a saját tulajdonát képező hatalom BIRTOKLÁSÁT (így a hatalom gyakorlását) felosztja maga és az általa létrehozott alkotmányos és állami szervek között. Amiben a nép leírja, hogy a hatalomgyakorlás melyik formáját és milyen módon szeretné KÖZVETLENÜL gyakorolni, milyen jogot ad a képviselőinek, és milyen állami szervezeteket hoz létre és a hatalom milyen részét bízza rá.
Ebben az alkotmányban írja le a nép azt is, hogy milyen módon kívánja a hatalmat gyakorlókat ellenőrizni.
A néphatalom arról szól, hogy a nép mondja meg a politikai hatalomnak, hogy mit tehet.
A néphatalom nélküli képviseleti demokráciában meg a győztes politikai párt akarja megmondani, hogy mit tehet a nép.
Na, ennyit ér a Te képviseleti demokráciád.
Lehetőséget az Orbánok hatalomra kerülésére...:-(
Hozzászólás közzététele sikertelen. Try Again

Tibor Geri Szilárd!
Szívesen vitatkozom a demokráciáról, de nem Tarskival....
Amikor megalkottam az új politikai rendszerre vonatkozó javaslatomat az "egész-séges" demokráciát, akkor végigelemeztem az összes eddig létező demokráciát.
És én Arisztotelész felosztását láttam a legjobbnak.
Ezek szerint a demokrácia a rossz kormányzási formák csoportjába tartozik az egyszemélyi diktátor és az oligarchia mellé.
Innen kezdve beszélgethetünk a demokráciáról, de nincs sok értelme. mert pont a lényeget nem látjátok...:-(
De ebben a csoportban úgy látom, nem lehet és nem érdemes vitatkozni.
Az időm meg túl értékes ahhoz, hogy értelmetlen dologra pazaroljam...
Dogmákká merevedett hitekkel nem vitatkozom.....
Minden jót nektek.
Köztársaság néphatalom nélkül.....
Na, csak hajrá, én innen kiléptem...:-((

Ferenc Szabó Hát ne is pazarold azt a drága időt?

Magyar Köztársaság Azért IsTibor Geri, azért töröltük, mert tele lett szemetelve és megnyitottuk újra, hogy lehessen vitatkozni

Pál Nikk távoztam én is

Szolid Szilárd Úgy emlékszem, olvastam az "egész-séges" demokráciáról írtakat, sajnos most nem találom a jegyzetek közt, hogy felelevenítsem az ott írtakat. Mint írtam én laikus vagyok, de szeretem elolvasni, amit e témakörben írtak vagy írnak, és hiszek abban, hogy mindenkitől tanulhatok valamit, és soha nem venném azt a bátorságot magamnak, hogy kijelentsem, csak az én elképzelésem a helyes! Aki azt hiszi, birtokában van az igazságnak, nagy valószínűséggel az van tőle a legtávolabb!

Ferenc Szabó Lehet itt vitatkozni? Azzal, aki csak kijelent,azzal nem. De megbocsátok ezért,fiatal még a diplomája jogból."Amikor megalkottam az új politikai rendszerre vonatkozó javaslatomat az "egész-séges" demokráciát,"ezt rettenetes számomra. És nem is olvastam tudományos cikkeit. Biztos vannak valahol,bár sehol sem utalnak rá,lehet,hogy én egy más világban kalandozom? Nem bűn a múlt,de most nem kell,elég nekünk a puszta jelen. Istenadta nép,szeretem én is,csak kezdeni nem lehet vele semmit,mert arra megy, amerre hajtják.
Népuralom,hohó ezt anno a franciák is eljátszották!

Szolid Szilárd Alfred Tarski itt fejtette ki gondolatait a demokráciáról: A demokrácia lényege. http://tarski.8x.hu/a-demokracia-lenyege

A demokrácia lényege - tarski.8x.hu

Ferenc Szabó Ha már felmerült a neve!

Tibor Geri Az nem vita, ha nem válaszolnak a kérdéseimre, de azt mondják, hogy nincs igazam.
Én azt tartom vitának, ha állítok valamit és azt valaki cáfolja. Akkor én vagy az állításomat megvédem a cáfolattal szemben, vagy a cáfolatot megcáfolom. ha valamelyiket nem tudom megtenni,,akkor a másiknak van igaza, és akkor én azt elismerem.
De azokkal nem lehet és nem érdemes vitatkozni, akivel szemben megvédem az állításom, mégis azt mondják, hogy nekik van igazuk. Azokkal nem érdemes vitatkozni, akinek a cáfolatát megcáfolod, mégse mondja azt, hogy tévedtem, nem tudlak megcáfolni, neked van igazad.
higgyétek azt, hogy nektek van igazatok.
Mindig, mindenkivel szemben, akárhogy is megcáfolnak benneteket.
A Rózsa Misi stílusát már 7-8 évvel ezelőtt az origón se szerettem....

Szolid Szilárd Bocsánat, mi volt a kérdés? Elnézést a figyelmetlenségért, úgy látszik csak az állításokat vettem észre!

Hajósi Virág Misi bele se keveredett a vitába :)

Ferenc Szabó Nem régi a diplomád és nem vagy alkotmányjogász. Persze,ez most személyeskedés,szabadúszóként azt teszed amit akarsz. Bár,hogy lehet egy jogász szabadúszó? Freestyle,az csak a medencében van.

Szolid Szilárd Tibor Geri
Megtisztelne, ha megadná, hol olvashatom tanulmányát, amelyben összefoglalja a demokráciáról vallott nézeteit, szeretném ismereteimet bővíteni!

Dékán Haas Zsuzsa https://www.facebook.com/note.php?note_id=170138693065323

Ferenc Szabó Húúúúha! Szilárd okulhat.

Ferenc Szabó Ezt már olvastam, nem érte meg.

Szolid Szilárd Ezt már az előbb olvastam. De nagyon köszönöm! Igyekszem megérteni, amennyi szerény képességemből telik!

Dékán Haas Zsuzsa Iparkodjatok fiúk! :D

Szolid Szilárd Nagyon érdekes okfejtés, elgondolkodtató: "3. 2012. január 1-én az a helyzet állna elő, hogy létrejönne egy új állam - Magyarország - viszont a képviselők nem ennek a képviselői, hanem a Magyar Köztársaságnak. Tehát nem esküt kellene tegyenek, hanem új választást kellene tartani, hiszen Magyarországnak nem lesz választott országgyűlése, hiszen Magyarország nem jogutódja a Magyar Köztársaság nevű államnak." ...........Úgy olvastam több alkotmány jogász is feszegeti/feszegette ezt a kérdéskőrt, de nemigen találnak rá megoldást, hogy akkor mi van, mit lehet tenni!

Ferenc Szabó Téved az író,az államforma nem változik,marad köztársaság,mire is kellene akkor újra esküdni? '89 az más volt, akkor köztársaság lettünk és bizony esküdtünk is.

Ferenc Szabó A Magyar ország,csak a megnevezés,kár lenne ehhez bármit hozzátenni.

Szolid Szilárd Az ország neve Magyarország, az állam neve Magyar Köztársaság, vagy tévedek?

Hajósi Virág a név Magyarország, államformája: köztársaság

Ferenc Szabó Nem jó érted: az államforma a köztársaság, abban nincs változás.

Hajósi Virág egyébként az alaptörvény nem olyan vészes... a vészes, hogy az csak egy üres váz.. a sarkaltos törvények gázosak

Szolid Szilárd De amikor az államra hivatkoznak, akkor a nem azt mondják "Magyarország, államformája Köztársaság," hanem Magyar Köztársaság nevében... Amikor országra hivatkoznak akkor pedig Magyarország. Szép nyelv a magyar, és pontos! :-D

Szolid Szilárd Nem az a vészes, ami benne van - néhány kivételtől-, hanem ami hiányzik még belőle! Ezért vészterhesek a kilátások a sarkalatos törvényekkel kapcsolatban!

 

Judit Sali Hellllóóó... ám én nem akarok anarchiát, oszt meg aztán a nép fiai is előbb-utóbb politikussá válnak, vagy már azok. (: Unom én már egy kicsit nagyon ezt a politika-politikus ellenességet. Mert ugyanis aki politizálni akar, akár civil, akár nép az illető, az bizony politikus! És akkor itt mos a kör bezárult.
A politika az a stratégiai játék, aminek a segítségével megszerezhető és ne adj isten, még meg is tartható a hatalom!

Szolid Szilárd Nem a politika a probléma, hanem a politikával visszaélő pártokrácia!

Tibor Geri Mindannyian tévedtek....na pl ezért nem érdemes veletek vitatkozni. én pl sose vitatkozok olyanról, amiben nem vagyok biztos.
A képviselők esküje a következővel kezdődik: Én....a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője...
Az új állam neve Magyarország, és nem jogutódja a Magyar Köztársaságnak. Tehát új választás kell.
És azt, hogy az alaptörvény nem vészes, az egyszerűen a hozzá nem értés magasiskolája. Már elnézést...
Az ENSZ alapokmányával ellentétes ha egy államot a rajta levő nép megkérdezése nélkül szüntetnek meg. És ugyanilyen képtelenség államot létrehozni a nép megkérdezése nélkül...
A képviselőknek ehhez egyszerűen nincs joga! mert a képviselő jogai alkotmányhoz vannak kötve, és nem korlátlanok, ahogy Rózsa Misi gondolja...

Szolid Szilárd Még gyerekkoromban "kifejtettem", hogy az is politizál, aki azt mondja nem politizál! Hisz az már egy politikai állásfoglalás!

Dékán Haas Zsuzsa Szilárd! A Nyúlkotmány részlete: Alapvetés
A. cikk
HAZÁNK neve Magyarország.
B. cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam .
(2) Magyarország államformája köztársaság .

Ferenc Szabó Rendkívül pontos lehet,ha akarják. Az ítélet mindenkinek ugyanúgy fog szólni mint eddig. A németek ezt könnyebben intézték el: A Nép Nevében! Ennyi és oly egyszerű, de ott valahogy most dúl a hanyatló demokrácia.

Szolid Szilárd Én elég részletesen összehasonlítottam a hatályos Alkotmányt és a Fidesz-KDNP Alapokmányát, táblázatosan, egymás mellé téve, ami együvé tartozik! Érdekes dolgok észlelhetők! A kötelezőből átvált a lehetőségbe, így kiheréli az eredetit!

Judit Sali Szilárd! Az ember lehet ilyen s és olyan is, lehet egyszerre mindkettő is. Ha sok ember botladozik egy párton belül, akkor attól a párttól úgyis megvonja az okos nép, amelyik mint itt fent olvasom, valaki(k) szerint hatalmat szeretne, szépen megvonja tőle a bizalmát.
Amúgy meg... azt gondolom, hogy a politikus legnagyobb botlásai nem is az, hogy lopnak, mert mint írtam, emberből vannak, ember pedig szereti a könnyen jött zsét, hanem a gyávaságuk. Gyávaságuk oka viszont abban keresendő, hogy azt gondolják, a nagy állami elosztó rendszerek lebontását éppen a nép nem szeretné. ... és amúgy szociális népszavazási kedve és irányultsága éppen alá is támasztja ezt a politikusi hiedelmet. Ahogyan pl. az is, hogy a mostani parlamentben ülő pártok mindegyike nagyobb és sokkal inkább gondoskodóbb államot ígért. Azok, akik felelős költségvetésről beszéltek, kisebb, de hatékonyabb államot ígértek... nem kerültek be a parlamentbe... -> valszínű ezért is ódzkodom én ettől a vissza a népnek a hatalmat jelszótól, mert irányítottan sem igen akar foglalkozni a gyereke jövőjével az okos nép, hát még mi lenne, ha a gyeplőt teljesen elengednék... , amúgy is, milyen rendszer lenne már az?
Ha holnap bele akarnék szólni a politikába, hívjam magam teszem azt: Makk Marci Önsegélyező Civil egyesületnek? Ne bohóckodjunk már!
Népi Demokratikus Köztársaságnak hívta magát több diktatórikus államberendezkedés is....
Az én pici vészcsengőim folyamatosan csilingelnek, mikor valaki a NÉP nevében beszél! Figyeld Orbánékat, a 2/3 számukra is totális NÉP-i felhatalmazást adott....

Szolid Szilárd Félek, most a Nemzet Nevében lenne!

Ferenc Szabó Alkotmányozási flikk-flakk ez a Magyarország szó. Attól még a magyar Állam a szuverén és az ő országgyűlése. Senki nem tárgyal Magyarországgal, csak annak képviselőivel,pl.a miniszterelnökkel,az meg az Államnak felel. Magyarország persze bármelyikünk lehet,de,mint ilye ki állna velünk szóba?

Dékán Haas Zsuzsa A Király nevében, a Nemzet nevében, a Nép nevében, A Fidesz és elsősorban Orbán Viktor nevében. :(

Ferenc Szabó Tudom tréfa!

Szolid Szilárd Judit Sali, pont azért kell megerősíteni a hatalmi ágak függetlenségét és a független ellenőrző testületeket, hogy a lehetőleg a legkisebb kárt tudjanak okozni a politikusok "botlásai". Normális ember nem úgy képzeli el a népszuverenitást, hogy minden tyúkperben szavazásokat kell rendezni! De most is, és a leendő szabályozás is elképesztő módon degradálja a népszavazás intézményét!

Ferenc Szabó Persze Szilárd! Ebben teljesen egyetértünk, csak hát a fékek mostanában nagyon elszálltak.

Judit Sali Ezen jót mosolyogtam, Tibor, már bocs! Írod: "Ezek szerint a demokrácia a rossz kormányzási formák csoportjába tartozik az egyszemélyi diktátor és az oligarchia mellé.
Innen kezdve beszélgethetünk a demokráciáról, de nincs sok értelme. mert pont a lényeget nem látjátok...:-(
De ebben a csoportban úgy látom nem lehet és nem érdemes vitatkozni. " (((((:
Na de, ha valaki mégis úgy látja a demokrácia a lehető legjobban alkalmas arra, hogy kijavítsa a hibákat, megtanítsa az embereket arra, felelősséggel döntsenek, akkor az jobb ha befogja a száját, mert te nem így gondolod? ((: És akkor a csoport tagjaival nem lehet vitázni?? ((:

Szolid Szilárd Ettől félek én is! Nagyon nehéz évek lesznek, amíg elérhetünk valami konszolidáció, nem csak gazdaságilag, hanem politikailag is!

Zsuzsa Pesti Tibor! Én nem értek ehhez a magas tudományhoz, amiről vitatkoztok. Ha, viszont valaki úgy kezdi "mindannyian tévedtek... na, pl-ul ezért nem érdemes Veletek vitatkozni.", az azért elgondolkoztat. Azt sem értem, miért szűnne meg egy állam azért, mert más nevet akarnak neki. Ez nekem tényleg magas.

Szolid Szilárd Kövessétek az igazság keresőt, kerüljétek az igazság hirdetőit! Ez a jelmondatom!

Judit Sali Szilárd, na, igen, a független hatalmi ágak. Most éppen NÉP-i ... izé, nemzeti felhatalmazással vonja őket a Fidesz saját irányítása alá mindegyiket... Éppen ezért fognak szerintem megszűnni, mint politikai tényező. Mert nem képesek gesztusokra, csak az erő szavát értik.

Szolid Szilárd Értem. De talán itt a jövőről elmélkedünk!

Tibor Geri Tudományos értekezés?
na jó, a lényeg ebben a blogban le van írva....
http://peacekeeper.nolblog.hu/archives/2011/01/25/Az_egesz-seges_demokracia/

Az „egész-séges" demokrácia // Peacekeeper blogja

peacekeeper.nolblog.hu

KORSZAK-váltás előtt

Ferenc Szabó Valóban rendkívül izgalmas lesz a jövő.

Ferenc Szabó A blog tudományos? Nem hittem eddig. Hol jegyzik?

Judit Sali Én is a jövőről beszélek, és éppen a demokrácia szerintem nagyon jó "tulajdonságáról". A többség abban a pillanatban elenyészik, ha a kisebbségek nem kapnak engedményeket. Éppen a bizonytalan szavazók miatt, akik hol ide, hol oda csapódnak választások idején.. Most éppen nagyon nagy az otthonmaradók aránya....

Szolid Szilárd Köszönöm a blog címet! Tényleg itt olvastam. Ismét neki dúrálom magam! Biztos sokat fogok belőle tanulni, mert mindenből lehet, ha akar az ember!

Ferenc Szabó Judit! Valóban nehéz most az elhatárolás. Ha a mai hatalom úgy akarja,majdnem akármit megtehet. És tesz is,legfeljebb nem akar öngyilkos lenni. De csak ez a határ.

Szolid Szilárd Biztos, hogy nem lesz öngyilkos a rendszer? Amit most művel, az abba az irányba mutat, mindent és mindenkit megtámad!

Szolid Szilárd ‎(Át kell lépnem egy másik gépre! Bocs!)

Judit Sali Az a baj, Ferenc, hogy tököltek, és a bármi, amit megtehetnek, hosszútávon biztosan nem fog működni, és főleg nem fog igazán haladást hozni az országnak. Még egy kicsit markolásznak maguknak innen-onnan, aztán 2012 után már választási időszak jön... Elfogyott az idő, a hosszútávon ható pozitív tartalmú bármikre.

Ferenc Szabó Vannak határok. A katonákat mégse lehet kivezényelni minden utcasarokra, mert a rendőröket már elvesztették.

Ferenc Szabó Jól látod Judit, fogytán az idő.

Tibor Geri Sose mondtam, hogy tévedhetetlen vagyok. Mindig azt mondom, hogy vitaképes.
Érvekkel meg lehet győzni.
Mondom érvekkel....
Amit viszont érvekkel meg tudok védeni, azt nem tekintem megcáfoltnak...
És ha valamin 5 évig dolgoztam, hogy megcáfolhatatlan legyen és végiggondoltam minden érvet, amivel magam meg tudnám cáfolni, akkor nyugodtan merem mondani, hogy jelen pillanatban nem ismerek jobbat. Mert ha ismernék, akkor holnap azt hirdetném a sajátom helyett....vagy beépíteném belőle, azt, ami jobb, mint az enyémben.
Ezek után azt gondoltok rólam, amit akartok. Nem fogom mindig mindenkinek elmagyarázni, hogy nem vagyok se nagyképű se beképzelt, a stílusom és a látszat ellenére se.
Egyszerűen tudom, hogy mit találtam (ki) tudom, hogy mi van a kezemben és az mennyit ér.
20 év múlva Ti is megértitek...:-((

Zsuzsa Pesti Tibor! Elolvastam mindent a Googlen, ami Önnel, ill. megnyilvánulásaival kapcsolatos. Amerikai Népszavában, és itt-ott közzétett hozzászólásai. Csak egy dolgot nem tudok továbbra sem felfogni földhözragadt agyammal. Gondolja, fejükhöz kapnak Orbánék? Tényleg, hát igaza van Geri Tibornak. Új népszavazás kell. Nem gúnyolódom, becs.szóra. Nekem azok az elméletek hasznosak, amik a megoldás irányába vezetnek.

Zsuzsa Pesti Bár azok talán már nem is elméletek.

13 hours ago · Like

Szolid Szilárd Judit Sali. A baj már húsz éve folyik, mert egyik kormány sem tudta, nem merte megtenni, ami kellett volna. Talán Antall József volt az, aki tudta, hogy "öngyilkos" politika, ami csinál, de legalább ő megtette, amit megtehetett, csak létre jött egy többpárti demokrácia és az elcseszett privatizáció árán, de bekacsolta a nyugat-európai piacgazdaságok körébe az országot! A többi már csak a hatalom bűvkörébe merült, még az elveiket is feláldozták (lásd Fidesz, MSZP, SZDSZ) csakhogy a hatalom közelébe maradjanak, vagy kerüljenek. Ezért kell megújítani a demokráciát. De ismétlem, lehet, hogy tévedek, de így érzem!

Judit Sali Amivel nagyon nem értek a blogon olvasott elméletben, az a társadalmi újraelosztás. Azt mégis hogyan? Államosítunk megint mindent? Vagy meghatározzuk, mennyi lehet a profit, amit a vállalkozó elrakhat? Azzal, hogy adóztatjuk a vállalkozásokat, nem épp ezt tesszük, és pl. nagyon sok vállalkozás nem épp azért nem képes talpon maradni, mert magasak a járulékai? Nem éppen azért nem jön M.o.-ra a befektető, mert a magyar állam nagyon sokat von el a profitból?
Nem lehetne inkább szabadabbra engedni a vállalkozásokat, hogy legyen nagyobb kedv a munkahelyteremtésre?

Azért az jó lenne, ha egyértelmű lenne, a társadalmi szolidaritásból jelentős részt vesznek ki a vállalkozások, éppen az adózással, mind a nyereséget, mind az iparűzést, mind pedig a munkát terhelő adókat nézve! Ráadásul egyéb járulékokat is kötelesek fizetni!

Judit Sali Szilárd, én amikor a politika gyávaságáról írtam, akkor nem gondoltam kizárólagosan senkire, 20 éves adóssága van a politikának velünk szemben, akik egy normálisabb országban szeretnénk élni. Bokros is tett jelentős lépéseket, MSZP-SZDSZ kormány, de utána megállt, sőt visszafelé fejlődött minden. Először a Fidesz puhított, a ciklusuk második felében, aztán meg Megyó és a szocik és a szabaddemokraták gyönyörűen kirúgták a támaszt az ország alól, és 8 év alatt alig-alig mozdultak azért, hogy kiigazítsák a hibájukat. Csak mikor már valószínű nemzetközi nyomás hatására betalálták Bajnait...
Viszont azt gondolom, hogy azt gondolták, elvárásoknak felelnek meg. Nem mertek jobban nekiesni a nagy elosztó rendszereknek, pedig... Illetve nem merték kiadni állami kézből a még megmaradt állami vállaltokat, pl. MÁV, pedig ez is jó lenne, az állam csak ott lenne jelen, ahol nagyon muszáj, kevesebb lenyúlható pénzt találnának a politikusok.
Miközben úgy csinálnak, mintha a népet szeretnék, stratégiai cégekről, ágazatokról, nemzeti vagyonról hadoválva, aközben kilopják a szemünket. A kisebb állam sokkal kevesebbe lenne nekünk!!
A NÉP nem tudom, mikor fogja ezt megérteni! Mert onnantól lenne nyert ügyünk! (:

Judit Sali Hiába újítod a demokráciát, amikor ESPÉ ablaka alá alig párszázan mentünk kérlelni, ne írja már alá az Alaptörvényüket! Viszont ha megélhetésről van szó, akkor utcára lehet hívni az embereket.... Nem kell a szabadság, biztos kereset kell, mindegy mi az ára!

Zsuzsa Pesti Mi a szabadság?

Szolid Szilárd Az előbbi bejegyzés nagyon ismerős neoliberális felfogás, ez a dolgok gazdasági oldala, amihez szintén nem nagyon értek, a másik bejegyzés pedig egy sajnálatos tény. Szeretném azt hinni én a demokráciának - ha nem is olyan bonyolult megfogalmazásban, mint ahogy az Geri Tibor blogjában van- egy lehetséges, sokkal inkább működőképes modelljén elmélkedem a magam szintjén! Vagyis, hogy a demokrácia működésének következménye az legyen, hogy a lehető legjobb gazdaságpolitika, társadalompolitika, stb. kerülhessen megvalósulásra, anélkül, hogy abból a pártokrácia fölözze le a hasznot!

Tibor Geri ‎@Zsuzsa Pesti
Nem gondolom, hogy az én két szememért vagy a jogilag bármennyire is jó és megalapozott érveim hatására a Fidesz visszatáncol.
De van néhány olyan kezdeményezésem, ami lényeges szemlélet és álláspont változáshoz vezet.
Tudom, hogy mivel lehet megbuktatni Orbánt és ha az első nem sikerül, akkor csinálom a másikat, és ha a második se sikerül, akkor megszervezem a harmadikat. Ez a gazság, amit Orbán elkövetett a saját népe ellen, nem maradhat büntetlenül...
Ott fogunk rajta ütni, ahol nem számít rá, és ahol a legjobban fog neki fájni!!!
És a végén bele fog dilizni a hatalma elvesztésébe, azt garantálom!!!
Innen most kilépek, de hallani fogtok még rólam.....
Feltéve ha Ti is az Orbán rendszert akarjátok eltakarítani, és nem csak Orbánt, és a rendszerét meghagyni....a következő politikai hatalomnak, hogy uralkodni tudjon a nép felett....

Szolid SzilárdTibor Geri "A nép hatalma nem jelent mást, mint a nép alkotja meg azt az alkotmányt, amiben a nép a saját tulajdonát képező hatalom BIRTOKLÁSÁT (így a hatalom gyakorlását) felosztja maga és az általa létrehozott alkotmányos és állami szervek között. Amiben a nép leírja, hogy a hatalomgyakorlás melyik formáját és milyen módon szeretné KÖZVETLENÜL gyakorolni, milyen jogot ad a képviselőinek, és milyen állami szervezeteket hoz létre és a hatalom milyen részét bízza rá.
Ebben az alkotmányban írja le a nép azt is, hogy milyen módon kívánja a hatalmat gyakorlókat ellenőrizni.
A néphatalom arról szól, hogy a nép mondja meg a politikai hatalomnak, hogy mit tehet." ........ A legnagyobb baj, hogy olyan, hogy NÉP, önálló személyiséggel nem létezik, viszont nem tud tízmillió ember leülni, megbeszélni és megírni például egy alkotmányt, hogy mit is akar. Az viszont elvárható, hogy alternatívák közül választhasson. Az alternatívákat pedig valakiknek, kisebb csoportokban, meg kell fogalmazni! Vagyis visszajutottunk a demokrácia alapjaihoz.

Rózsa Mihály Mi a baj is akkor alapvetően Orbánékkal? Hiszen a Tákolmányukat úgy hozták létre, hogy ugye mindenki lehetőséget kapott arra, hogy hozzászóljon, hogy javaslatokat tegyen és erről még levelezett is velünk szeretett kormányunk. Ugyan Mari néni jöjjön már be a kertből a tyúketetés után, Józsi bá vegye le disznó-szaros csizmáját, oszt írja már meg, hogyan is legyen már itt ezután alkotmányjogilag!
Az Alkotmány elkészítése nem Mari nénik, Józsi bácsik ügye. Hagyjuk már a fenébe a demagógiát. Pont úgy nem lehet ez az ő ügyük, ahogy nem lehet egyetlen párt ügye. Parlamentáris demokráciánk, több pártrendszerre építkező demokrácia. A pártoknak, legyenek azok Parlamenten belül vagy kívül és a nagyobb érdekvédő szervezeteknek vannak szakértőik. Ezek dolga közösen kidolgozni egy olyan Alkotmány tervezetét, ami a köz javát és biztonságát szolgálja. Aztán erről az Alkotmányról hozzon döntést közösen a törvényhozás, mert ez az ő dolguk, benne van a nevükben is. És legyen kompromisszumra építkező, olyan valami az alaptörvény, ami jobbról, balról, ateista és hívő, meleg és hetero oldalról egyformán elfogadható alapvetően.

A rendszerváltás előtt, szinte mindegy volt, hogy van é alkotmányunk vagy sincs, hiszen a szocialista diktatúra jó magasról szart az emberi szabadságjogokra, és ahol idegen lánctalpak biztosítják egy diktatórikus hatalom hatalmát a néppel szemben, ott bizony nincs jelentősége semmi az Alkotmánynak. Csak egy papír amit senki nem vesz komolyan.

A rendszerváltás után a demokratikus, szabad választáson bejutott képviselőink, megváltoztatták a diktatúra Alkotmányát. Közösen, kompromisszumokra építkezve, fogadták el a változásokat, ami egy kissé toldozott-foltozott, de alapvetően a nagy többség számára elfogadható és tisztességes alaptörvényt hoztak létre. Joguk volt hozzá és jól csinálták a dolgukat, az teljesen rendben volt és nem hiányoltam, hogy Józsi bácsinak nem kell csak azért lehúzni a lábáról a szaros csizmát, hogy a tisztaszobába belépve azon okoskodjon, mit és hogyan rakna bele, vagy mennyire jó az neki vagy miben rossz.

Igaza volt a Fidesznek abban, hogy kissé áporodott volt a toldozott-foltozott Alkotmányunk és azt az új idők, új dalainak megfelelően át kellene kicsit elég alaposan alakítani. Magával azzal, hogy a Parlament Alkotmányozni kezdett nem volt semmi baj. A formájával annál inkább. No, megint csak nem Mari néni és Józsi bácsi véleménye hiányzott ebből, hanem a pártok, vagyis a társadalmi konszenzus vagy az arra való törekvés legalább. Az Alkotmányt a Fidesz saját képére formálta át és ettől ez pont olyan torz lett, mint maga az alkotó. És elvesztette ezáltal értékét és hitelét is. Ismétlem nem azért, mert nem kérdezték meg róla Mari nénit és Józsi bácsit, illetve megkérdezték, persze ami szintén egy populista parasztvakítás volt csupán.

Szolid Szilárd ‎"Zsuzsa Pesti Mi a szabadság?" A szabadság az, hogy elfogadom azokat a korlátokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy ne sértsem, meg mások hasonló korlátok közt létező szabadságát! :-DDD

Rózsa Mihály Ennél azért bonyolultabb dolog a szabadság. Mert a teljes szabadságnál borzalmasabb dolog nem is nagyon létezhet szerintem, legalábbis nekem. A teljes szabadság az, amikor ugyanis nem tartozol senkihez és semmihez, nem kell semmiben másokhoz igazodnod, minden percben, minden másodpercben azt teheted, amit tenni akarsz, amire tenni érzel késztetést.

Az ember a boldogsága érdekében mond le a korlátlan szabadságról. Olyan korlátokat képes elfogadni ezért, amelyek nem gátolják a boldogságát, és amelyek biztosítják minimális és legfontosabb szabadságait. A szabadság tehát nem cél, csak eszköze a boldogságnak és az emberi életnek.

Szolid Szilárd Rózsa Mihály
Tökéletesen egyetértek, a bohóckodás, amit műveltek az nem demokrácia, mint ahogy nem demokrácia a Nemzeti konzultációnak csúfolt fidesznyik vakítás sem!

Zsuzsa Pesti Idáig is így éltem, és gondolkoztam. Még az átkosban is. Csak azt nem értem, miért kell szembe állítani azt, hogy az emberek biztos keresetet, megélhetést szeretnének, a "szabadság" helyett. Számomra, ez nem elítélendő.

Rózsa Mihály Nem hiszem, hogy maga a show része a parasztvakításnak összefügg bármilyen értelemben is a demokráciával. Nem hiszem, hiszen a kettőnek nincs köze egymáshoz, ahogy magát a show műsort, amit csináltak, nem nevezném diktatúrának sem. Csak számomra erkölcsi és politikai okok miatt a tett, ahogy meglépték az alkotmányozást elfogadhatatlan.

Zsuzsa Pesti Misi! Lehet, hogy ez a szabadság eszménye. Csak a mai élet nem erről szól.

Zsuzsa Pesti Élni kell. Valahogy.

Szolid Szilárd Egyik szabadságunk, hogy reménykedhetünk, még élhetünk egyszer szabadon! :-)

Rózsa Mihály

Zsuzsa! Azért mert a korlátozott szabadság mellett is létkérdés, az alapvető szabadságok gyakorlásának joga az állampolgárok számára. Magyarországon beteg társadalmunkban, ha zabálni adnak a pornak, akkor az kész lemondani ezért a szabadság...See More

Szolid Szilárd A másik szabadságunk "ius murmurandi = a mormogás joga" megadatott a felszólaláshoz, az elégedetlen morgolódásra való jog.

Rózsa Mihály Szilárd inzultálni foglak, ha akkor törölgeted magad, amikor éppen likoni készüllek! :-)

Szolid Szilárd Bocs! Lemarad egy pár szó!

Rózsa Mihály Csak hülyültem.

Zsuzsa Pesti Csúnyán fogalmazol, Misi. Tény, hogy a hatalom diktatórikus. Ennek ellenére, a "kutyák" nem zsíros cafatokat akarnak, csak élni egyszerűen, nyugodtan, és békében. Akár megalkuvóan. Váltsuk le a népet?

Szolid Szilárd A nagy költők, a nagy emberek ostorozni szokták a népet, de soha az egyes emberekre gondolnak ilyenkor, hanem a NÉPRE, mint olyan! :-D

Szolid Szilárd Mint amikor a Nép nevében beszélnek, de közben lexarják az egyes embert! Bocs a durvaságért!

Zsuzsa Pesti Szép dolog a szabadság eszménye, és tisztellek is Titeket, hogy küzdötök érte.Ha momentán valaki nem tud enni adni a családnak, vagy fizetni a számláit, akkor nem hiszem, hogy a "szabadság" foglalkoztatja őket.

Rózsa Mihály

Zsuzsa! Kutya volt a többség a diktatúra 40 éve, kutyává tette őket. Egyszer volt kitörési kísérlet ebből, amikor kitört az 56-os forradalmunk és szabadságharcunk. Rá is jött a rezsim arra, hogy ha csak korbácsot ad a kutyának, az megvadul ...See More

Ferenc Szabó Mi a szabadság? Valójában az, hogy nem esszük meg egymást,legfeljebb korlátozottan. De nem zárjuk akkor karámba a vadakat, hagy legyen esélyük és nekünk is legyen. HÚ,ez cinikus lett kicsit.

Zsuzsa Pesti Ne kavarj, Misi. Kicsit sárga, kicsit savanyú, az a magyar narancs. Nem a sült galamb.

Ferenc Szabó Visszafelé olvastam el a kommenteket, tanulságos volt.

Szolid Szilárd

De :"E gyáva népet meg nem átkozom,
Az nem hibás, annak természete,
Hogy a nyomor szolgává bélyegezze,
(Ádám V.)
Ha viszont ilyen durva tükröt tartunk elé, mint fenn Rózsa Mihály akkor:
...See More

Zsuzsa Pesti Ferihez csatlakozva, kicsit kifacsarva mondanivalóját, ne együk meg egymást. Misi, erről nem tudsz meggyőzni. Ne vitázzunk.:))

Zsuzsa Pesti Szilárd, tetszik, amit írtál, de hadd ne szégyelljem magam, mert egyszerűen csak szeretném túlélni az életemet./Váci Mihály/

Szolid Szilárd Szeretem Váci Mihályt, és igaza van!

Zsuzsa Pesti És hogy elfelejtették.:(((

Szolid Szilárd Hát már Petőfit sem találták, ha jól emlékszem Hofi "tudományos" előadására!

Ferenc Szabó Manapság mindent elfelejtenek. De ez is a korral jár!e korral).

Szolid Szilárd És e kornak a Cavinton sem tud segíteni! :-D

Zsuzsa Pesti Jaj, az zseniális volt. Most néztem valamelyik nap.

Szolid Szilárd Szoktam volt én is nosztalgiázni a műsorain!

Zsuzsa Pesti Minden vasárnap este 19,35-kor a Comedy Centrálon.Olyan régi felvételeket mutatnak be, hogy nem is emlékeztem rá. Tudom, Cavinton:))

Ferenc Szabó Én azért bízom a gyerekekben, már az én gyermekeimben. Talán átragadt rájuk a hülyeségem. És azt látom, hogy igen.

Zsuzsa Pesti Ez azt jelenti, hogy a" hülyeséged" pozitív dolgokat takar?:))

Ferenc Szabó Van olyan is.

Szolid Szilárd

‎"Csitt, álmos vagyok.
Még zaj üt át szobám falán,
s a szél zokog.
Csitt, éjfél közelg,
árnyak lopóznak,
...See More

Ferenc Szabó Nem tudom, hogy esett,de liberálisnak nevelődtek.

Ferenc Szabó Jó éjszakát Szilárd!

Zsuzsa Pesti Szép álmokat Szilárd! Feri, baleset minden jobb családban előfordulhat.:))

Ferenc Szabó Ja,balul sült el a dolog.

Zsuzsa Pesti Szia Feri! Megyek én is olvasni, aztán szokás szerint belealszom.:))

Ferenc Szabó Kaptak már ők is bolsilibsi megszólítást. Meghökkentek,pedig próbáltam felkészíteni őket. Csak az volt a meglepő nekik, hogy még a nagyobb család részérő is kaptak ilyet. Jó a rokonság!

Ferenc Szabó Jó éjszakát, sok angyalkával!Zsuzsa.

Zsuzsa Pesti Jajjaj.Értették egyáltalán a bolsilibsi megszólítást,

Ferenc Szabó Persze, nem buták!

Ferenc Szabó Nagyok már.

Zsuzsa Pesti Köszönöm Feri, aranyos vagy. Holnap folytatjuk a világmegváltást.:))

Ferenc Szabó Az lesz,nagyon lesz,és szia.

Zsuzsa Pesti Te is próbálj meg néha aludni.:))

Ferenc Szabó Muszáj,holnap munka van.

Zsuzsa Pesti Vannak előnyei a nyugdíjas létnek is. Max. kutya úr háborgat, hogy menni kéne, menni kéne.....

Ferenc Szabó nekem az még nagyon messze van,a kutya is messze van

Ferenc Szabó biztos eljön egyszer

Ferenc Szabó már a kutya

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szolidszilard.blog.hu/api/trackback/id/tr413257447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása